Direktlänk till inlägg 27 november 2007

En tur till "storstan"

Av Susanne - 27 november 2007 13:09

Blev en tur till "storstan" i går.

Sebastian hade en tid hos optikern.

Han tyckte att det skulle bli spännande att gå dit.

Väl hos optikern så kollade han en massa.

Ja, ni som har varit hos optikern vet ju vad man gör där.

Värderna (om det heter så) på ögonen ska vara 1.0

På remissen från skolsköterska hade Sebastian 0.30 och 0.40

Optikern fick fram 0.50 på båda ögonen.

Sebastian är översynt på båda ögonen.

Så det blev glasögon som gör att ögonen ska få vila.

Han ska använda dom när han läser, skriver, sitter vid datorn o.s.v

Sebastian valde ett par cooola glasögon.

Allt landade på en rejäl summa, men *skrattar* Sebastian prutade ner allt.

Fick paketpriset 300:- billigare.

Tycker att det är konstigt att en synundersökning kostar lika mycket för ett barn som en vuxen, men tydligen är det billigt för egentligen vill dom ta mer för barn och pensionärer eftersom det tar längre tid.

Om ca 1 vecka kommer glasögonen.

Efter ca 1 månad blir det en ny koll för att se om ögonen blivit bättre eller sämre.

I går var det även handbollsträning för pojkarna.

Jesper fick vara hemma eftersom han hade ont i huvudet och hosta.

Stackarn hade över 38 i feber.

Pojkarna tycker att det är jätte kul att spela handboll.

En cup har dom haft i Sollefteå blir snart en till.

I dag är Jesper hemma och är anmält hängig.

I morgon är det dax att jobba igen.

Är så glad att jag har fått fast som personlig assistent.

I dagens samhälle är det svårt att få fast, men jag är en av dom lyckliga som har fått det.

Nu är Sebastian hemma.

Dax för lite mellanmål sen ska vi hitta på något kul.


Kram till alla som vill ha en



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 20 december 2009 01:12

Känns underbart att ha ett eget hem. Jag och barnen har fått till ett underbar hem med massor med värme och kärlek. Ångrar inte flytten. Barnen trivs i lägenheten. Dom trivs i skolan och har fått massor med ny/gamla vänner. 2010 kommer att ...

Av Susanne - 26 november 2009 20:59

Nu är det inte många dagar kvar. Lämna det gamla bakom mig och börja om på nytt. Jag ser fram emot det. Längtar massor till jag får bygga upp ett nytt hem tillsammans med barnen. Ska bli underbart att fortsätta den här resan som jag har börja...

Av Susanne - 12 november 2009 15:20

Finns inte så mycket tid längre att skriva här. Mitt liv har tagit en helomvändning. I början var jag rädd, men nu känner jag lugnet. Alla pusselbitar börjar att falla på plats. Allt som hitintills kommit i min väg har löst sig. Med hjälp a...

Av Susanne - 8 september 2009 17:38

Trevligt att d har hänt en del grejer här.   Nu kan jag t o m lösenordskydda dom dagböcker jag vill.   Känns hur super som helst.   Nu kommer d att hända en hel del grejer här.   Kommer att skriva mycket oftare än jag gjort tidigare....

Av Susanne - 2 juni 2009 09:40

Kände att d var dax att skriva här. Landade hemma i Sverige i lördags. Fick äran att följa med min brukare + 26 andra på en veckas resa till Alcudia som ligger på Mallorca. Vi åkte den 23/5 o kom hem 30/5. Var en stor upplevelse för mig eftersom jag ...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28
29
30
<<< November 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards