Direktlänk till inlägg 13 december 2007

Lite gott och blandat

Av Susanne - 13 december 2007 07:49

Oj var några dagar sen sist.

Hinner inte med att skriva här så ofta.

Fullt upp från morgon till kväll.

Så det ska vara när man lever ett svenssonliv.

Termometern visade på -15 i morse *brrr*

Tur man har lyckan att man har varma kläder.

Finns tyvärr människor som inte har det.

Massor med snö ute.

Är en del hemmagjorda hoppbackar som finns på gården.


Var har nu hänt sen sist.


I lördags hade pojkarna handbollscup i Härnösand.

Jag hann tyvärr inte se första matchen eftersom jag skulle i väg och

jobba.

Wilma blev hämtad av Papsen och Sanna i landgrenshallen.

Var senare under dagen ner och tittade på en av pojkarnas matcher.

Sebastian blev såååå GLAD när jag hade med mig en viss person.

Kan inte skriva så mycket mer vad som hände under dagen eftersom jag har tystnadsplikt.


Efter jobbet gick jag ner till landgrenshallen och tittade när pojkarna spelade.

Så duktiga så man blir ännu varmare om hjärtat.

Pojkarnas andra cup i år.


Tog det lugnt på lördag kväll.

Hade myspys med pojkarna.

Bettan hon åkte in till stan och jobbade på parken.

Om jag inte minns fel så var det Martinez som spelade den här gången.


Jobbade på söndag.

Sen hem och landa och vänta på att Wilma skulle komma hem från papsen.

Snälla farmor skjutsade hem Wilma.

Wilma berättade att hon hade fått en eltandborste en Bratz *skrattar* (då har hon snart 2.)

Märkte när vi kommit hem med den att man tyvärr inte kan byta tandborsthuvudet.:/

Hände en del på kvällen, vet att dessa personer läser så jag behöver inte skriva så mycket mer.

Tycker bara att det är omoget att man måste ha högtalaren på, på mobilen.

Tycker att vissa saker kan man prata enskilt om och inte blanda in alla, men nu är det som det är.

Synd att det ska bli som det var första året, men nu är det som det är.

Trodde att det skulle funka bättre med den här personen, men verkar inte som det.

Kommer att bli ett intressant 2008 av väldigt många orsaker.=)


I tisdags var jag och besökte Jespers klass.

Väldigt kul att vara med en ½ dag.

Jesper och jag åt lunch tidigare eftersom vi skulle ta bussen in till stan.

Den här dagen hade Jesper längtat så till.

Träffa sin gamla klass och lärarna han hade när han gick 6-års.

En lyckad dag på den gamla skolan.

Många kramar och prat.

Jesper lämnade över blomman han valt till lärarna dom blev så glada.

Blev en Jesper och mammatur på stan innan det blev dax för bussen hem.

En utslagen Jesper somnade tidigt den kvällen.


I går fyllde Madde och Carro år.

Ringde och grattade dom.

Roliga i det hela är att jag väckte dom.

Hoppas att ni fick en underbar födelsedag.


Var in till min chef och fick en heltid.

Börjar på den i januari.

Så glad så jag finner inga ord.


Blev det en heeeel dag i Birsta.

Handlade en del julklappar, men är inte riktigt färdig än.

Så svårt att hitta till vissa personer, men det löser sig.

Längtar till nästa vecka, ska bli så kul.*hemlighetsfull*


Hämtade alla barnen efter Birsta.

Hem, äta och fixa i ordning oss.

Pojkarnas skola hade julsoaré i går.

Bla Sebastians och Jespers klass stod uppe på scenen och sjöng 4 st sånger.

Så duktiga, den som hördes mest var Sebastian.

Tror att han fått sångrösten efter sin morfar.=)

Tittade på "Bonde söker fru" i går.

Bleev precis som jag ville.

Ska bli kul och titta på sista avsnittet i dag.

Misstänker att en av tjejerna kommer att lämna en av killarna.

Vi får se om jag har rätt.


Kram till alla som vill ha en









 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 20 december 2009 01:12

Känns underbart att ha ett eget hem. Jag och barnen har fått till ett underbar hem med massor med värme och kärlek. Ångrar inte flytten. Barnen trivs i lägenheten. Dom trivs i skolan och har fått massor med ny/gamla vänner. 2010 kommer att ...

Av Susanne - 26 november 2009 20:59

Nu är det inte många dagar kvar. Lämna det gamla bakom mig och börja om på nytt. Jag ser fram emot det. Längtar massor till jag får bygga upp ett nytt hem tillsammans med barnen. Ska bli underbart att fortsätta den här resan som jag har börja...

Av Susanne - 12 november 2009 15:20

Finns inte så mycket tid längre att skriva här. Mitt liv har tagit en helomvändning. I början var jag rädd, men nu känner jag lugnet. Alla pusselbitar börjar att falla på plats. Allt som hitintills kommit i min väg har löst sig. Med hjälp a...

Av Susanne - 8 september 2009 17:38

Trevligt att d har hänt en del grejer här.   Nu kan jag t o m lösenordskydda dom dagböcker jag vill.   Känns hur super som helst.   Nu kommer d att hända en hel del grejer här.   Kommer att skriva mycket oftare än jag gjort tidigare....

Av Susanne - 2 juni 2009 09:40

Kände att d var dax att skriva här. Landade hemma i Sverige i lördags. Fick äran att följa med min brukare + 26 andra på en veckas resa till Alcudia som ligger på Mallorca. Vi åkte den 23/5 o kom hem 30/5. Var en stor upplevelse för mig eftersom jag ...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2007 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards