Alla inlägg under juni 2008

Av Susanne - 14 juni 2008 11:37

I dag sov barnen länge.

Har nog varit massa spänningar hela veckan inför skolavslutningen.


Vi tog d lugnt på morgonen.


Fredrik, Sanna och hennes lillasyster kom hit.

Wilma åker till papsen i dag.

Fredrik och Co stannade en stund för Wilma skulle duscha sen ville hon visa massor med saker hon kan.:)

Har ju glömt att skriva att Wilma cyklar nu utan stödhjul.:) Hon behövde bara en dags träning så kan hon d.*Stolt*

Sen ville hon visa Fredrik när hon hoppade på studsmattan och gjorde sina hopp och kullerbyttor.

Fredriks miner kunde man inte låta bli att skratta åt.

Jag, Bettan och Sanna vi gjorde inga miner, utan skrattade åt Fredrik.:P


In med packningen och Wilma sen bar d i väg för dom till farmor.

Hon fyller 54 år i dag.GRATTIS.


Just d bjöd med Sanna på en speciell fest framöver.:P Kanske inte så bra att skriva här vad d är för fest, men du vet ju vad d är.:)


Jätte kul att ni stannade här en stund och vi hoppas att d blir fler gånger.Planera in en grillkväll framöver.:)


När Wilma & Co hade åkt gjorde vi oss i ordning för att åka till K-fors.

Är stadsfest där i helgen.

På vägen dit tog vi en sväng in på dollar och handlade lite saker som behövdes.

När vi kom till Stadsfesten tittade vi runt en sväng sen gick vi bort till tivolidelen.

Jag, Bettan och pojkarna körde radiobilarna.*ajajajajaj*

Tror inte jag ska köra d någe fler gånger.

Hatar rent ut sagt bältet dom har i radiobilarna.*morr*

Fick en del märken på halsen, ser nästan ut som värsta sugmärkerna.

Sen slog jag in knät i kanten så knäskålen fick sig en smäll.

Nja radiobilar och jag är nog ett minne blott.


Hade i alla fall en trevligt där.

När vi kom hem fick jag och Bettan städmani.:)

Rensade och fixade i skåpen nere.

Pojkarna gick över till en kompis.

Sen kom Sebastian hem och hämtade övernattningssaker.

Han ska sova över hos kompisen i natt.


Jesper han somnade framför tv så d var bara att bära upp honom.

Jag och Bettan somnade framför tv.:)


Kram till alla som vill ha en




Av Susanne - 13 juni 2008 11:26

*Hm* fredag den 13:e *hm*

Hände inget konstigt fast d var fredag den 13:e.


Just d min kusin RAMONA fyller 18 år i dag.*Ojojoj* vad åren rinner i väg.


Vad hände annars en dag som denna.

Bettan åkte till jobbet som vanligt.

Jag hade semester eftersom pojkarna hade avslutning i dag.:)


Gjorde i ordning pojkarna och Wilma så klart sen hämtade Bettan oss så vi åkte till en ny kyrka (för oss) första gången vi var där.

En mysig kyrka.

Blev jätte glad när jag såg att d var vår kompis som var präst den här dagen.


Jespers klass sjöng en jätte fin låt så jag tog kort och filmade.:)

Sen var d Sebastians klass som sjöng " Satellite" tog kort och filmade.:)


Var en hel del uppträdanden.

Så fick alla barnen skrika ut sommarlovet välkommet kan lova att d hördes.

Nu är d 10 veckors sommarlov.

Till hösten börjar Sebastian i 3:an, Jesper i 2:an och Wilma på "5 års".


Efter avslutningen följde vi med Karin (Svärmor) på alla gravar familjen har där.

Bettan var d dax för att åka och jobba igen.


Sen kom vi hem tog d lugnt.

Vi tog bussen in till H-sand.

Köpte en glassbåt och lite saker till våran pool.:)

En lyckad dag och underbara barn.


När vi kom hem blev d bada och bada.


Kram till alla som vill ha en

Av Susanne - 3 juni 2008 13:30

*Hm* dålig på att skriva här tror jag bestämt.

Finns så mycket annat som ska hinnas med när man är ledig.

Helgen som va åkte Wilma till papsen.

Var marknad och tivoli i Härnösand.=)

På fredagkväll tog jag och pojkarna d lugnt.

Spelade spel, åt lite smått och gott.

Bettan hon åkte in på tivolit och jobbade som ordningsvakt.

Efter fredagsmyset var d dax för sängen.

När pojkarna hade somnat tänkte jag bara lägga mig och vila en sväng på sängen.Tänkte att jag skulle vara vaken tills Bettan kom hem vid 1.30-02

*Hm* jag somnade visst.

Vaknade vid 7.30 av att d var tomt i sängen, sen kom Sebastian inrusande i sovrummet och frågade var Bettan var eftersom bilen var hemma.

*PANIK* fick jag så klart.

Kollade min mobil.Hade 4 st missade samtal.*LIVRÄDD*

Sen hade jag ett mess från Bettan.*Pust*

*Hm* dåligt samvete jag fick när jag läste d.

Låser alltid dörren innan jag går upp med barnen till övervåningen, men tog inte ur den ur låset.*SKÄMS*

Så Bettan fick sova i bilen eftersom jag inte svarade på någon av telefonerna, hon kom inte in.*Klantarsle man är*


Lördag åkte vi in till Härnösand och gick på marknaden.

Köpte mig ett par solbrillor och standard är så klart en langos.

Bettan och pojkarna skjutsade sen upp mig till jobbet.


Söndag tog vi d lugnt, höll på att dö och smälta bort av värmen.

Den var olidlig, väldigt varmt.

Bettan och Wilma skjutsade mig till jobbet.

Senare på kvällen regnade d.Hur mysigt som helst, men tyvärr varade d inte så länge.


I går var d min lediga dag fast d inte kändes som så.

Hade APT-möte med jobbet, Af och möte ang skolan.


Hämtade sen barnen.

Hem och göra middag innan fotbollsträningen.*PUST*

Wilma inte hungrig.

Såg då att hon hade blåsor (16 st) på tungan.

Väldigt hes tjej.

Snorig som bara den.

En ledsen, missnöjd och mammig Wilma på träningen.

Väl hemma hade hon ondare och d gjorde ont när hon svalde.*Stackars liten*

Ingen feber i alla fall.

Kontaktade sjukvårdsupplysningen.

Skulle avvakta under natten annars komma in om d behövdes.

Wilma sov till kl.9 mer blåsor på tungan, hesare, ont när hon svalde.

Kontaktade vårdcentralen och fick en tid.

Massa undersökningar när vi var där, men värst av allt och jobbigt för en mamma var när dom skulle ta halsprov.

Envis som Wilma är ville hon inte.


1:a försöket misslyckades

2:a funkade d


Blev inkallad till läkaren igen och då visste jag att d var något.

Provet visade positivt.=/

Wilma har halsfluss, så blir d antibiotika i 10 dagar.

Inte spektramox som tidigare utan denna gång kåvepenin.


Wilma har tagit första kuren.=)

Gick hur bra som helst.

Hon sa t o m "Mamma den här medicinen är mkt godare än den jag fick hos pappa"

Skönt att d funkar med den här medicinen.


Näe nu har jag inte tid att sitta här längre.

Hänga lite tvätt, förbereda inför middan och fotbollsmatchen i kväll.


Carlsson glöm inte att fixa midsommarhelgen.


Kram till alla som vill ha en

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards