Direktlänk till inlägg 3 juni 2008

Uppdatering

Av Susanne - 3 juni 2008 13:30

*Hm* dålig på att skriva här tror jag bestämt.

Finns så mycket annat som ska hinnas med när man är ledig.

Helgen som va åkte Wilma till papsen.

Var marknad och tivoli i Härnösand.=)

På fredagkväll tog jag och pojkarna d lugnt.

Spelade spel, åt lite smått och gott.

Bettan hon åkte in på tivolit och jobbade som ordningsvakt.

Efter fredagsmyset var d dax för sängen.

När pojkarna hade somnat tänkte jag bara lägga mig och vila en sväng på sängen.Tänkte att jag skulle vara vaken tills Bettan kom hem vid 1.30-02

*Hm* jag somnade visst.

Vaknade vid 7.30 av att d var tomt i sängen, sen kom Sebastian inrusande i sovrummet och frågade var Bettan var eftersom bilen var hemma.

*PANIK* fick jag så klart.

Kollade min mobil.Hade 4 st missade samtal.*LIVRÄDD*

Sen hade jag ett mess från Bettan.*Pust*

*Hm* dåligt samvete jag fick när jag läste d.

Låser alltid dörren innan jag går upp med barnen till övervåningen, men tog inte ur den ur låset.*SKÄMS*

Så Bettan fick sova i bilen eftersom jag inte svarade på någon av telefonerna, hon kom inte in.*Klantarsle man är*


Lördag åkte vi in till Härnösand och gick på marknaden.

Köpte mig ett par solbrillor och standard är så klart en langos.

Bettan och pojkarna skjutsade sen upp mig till jobbet.


Söndag tog vi d lugnt, höll på att dö och smälta bort av värmen.

Den var olidlig, väldigt varmt.

Bettan och Wilma skjutsade mig till jobbet.

Senare på kvällen regnade d.Hur mysigt som helst, men tyvärr varade d inte så länge.


I går var d min lediga dag fast d inte kändes som så.

Hade APT-möte med jobbet, Af och möte ang skolan.


Hämtade sen barnen.

Hem och göra middag innan fotbollsträningen.*PUST*

Wilma inte hungrig.

Såg då att hon hade blåsor (16 st) på tungan.

Väldigt hes tjej.

Snorig som bara den.

En ledsen, missnöjd och mammig Wilma på träningen.

Väl hemma hade hon ondare och d gjorde ont när hon svalde.*Stackars liten*

Ingen feber i alla fall.

Kontaktade sjukvårdsupplysningen.

Skulle avvakta under natten annars komma in om d behövdes.

Wilma sov till kl.9 mer blåsor på tungan, hesare, ont när hon svalde.

Kontaktade vårdcentralen och fick en tid.

Massa undersökningar när vi var där, men värst av allt och jobbigt för en mamma var när dom skulle ta halsprov.

Envis som Wilma är ville hon inte.


1:a försöket misslyckades

2:a funkade d


Blev inkallad till läkaren igen och då visste jag att d var något.

Provet visade positivt.=/

Wilma har halsfluss, så blir d antibiotika i 10 dagar.

Inte spektramox som tidigare utan denna gång kåvepenin.


Wilma har tagit första kuren.=)

Gick hur bra som helst.

Hon sa t o m "Mamma den här medicinen är mkt godare än den jag fick hos pappa"

Skönt att d funkar med den här medicinen.


Näe nu har jag inte tid att sitta här längre.

Hänga lite tvätt, förbereda inför middan och fotbollsmatchen i kväll.


Carlsson glöm inte att fixa midsommarhelgen.


Kram till alla som vill ha en

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 20 december 2009 01:12

Känns underbart att ha ett eget hem. Jag och barnen har fått till ett underbar hem med massor med värme och kärlek. Ångrar inte flytten. Barnen trivs i lägenheten. Dom trivs i skolan och har fått massor med ny/gamla vänner. 2010 kommer att ...

Av Susanne - 26 november 2009 20:59

Nu är det inte många dagar kvar. Lämna det gamla bakom mig och börja om på nytt. Jag ser fram emot det. Längtar massor till jag får bygga upp ett nytt hem tillsammans med barnen. Ska bli underbart att fortsätta den här resan som jag har börja...

Av Susanne - 12 november 2009 15:20

Finns inte så mycket tid längre att skriva här. Mitt liv har tagit en helomvändning. I början var jag rädd, men nu känner jag lugnet. Alla pusselbitar börjar att falla på plats. Allt som hitintills kommit i min väg har löst sig. Med hjälp a...

Av Susanne - 8 september 2009 17:38

Trevligt att d har hänt en del grejer här.   Nu kan jag t o m lösenordskydda dom dagböcker jag vill.   Känns hur super som helst.   Nu kommer d att hända en hel del grejer här.   Kommer att skriva mycket oftare än jag gjort tidigare....

Av Susanne - 2 juni 2009 09:40

Kände att d var dax att skriva här. Landade hemma i Sverige i lördags. Fick äran att följa med min brukare + 26 andra på en veckas resa till Alcudia som ligger på Mallorca. Vi åkte den 23/5 o kom hem 30/5. Var en stor upplevelse för mig eftersom jag ...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards