Direktlänk till inlägg 29 augusti 2008

Glad att jag och lillan lever

Av Susanne - 29 augusti 2008 11:18

Vet att d var ett tag sen jag skrev.

Just nu vill jag bara skriva av mig.


Skakar när jag tänker på det.
Skänker en extra tanke till dom inblandade och anhöriga.


R.I.P Busschaffören

Min och Wilmas buss som vi åker med när jag ska jobba kväll var med om en svårt olycka i går.
Vi kliver på bussen 13.05 sen kliver vi av ca 13.15
Gick som vanligt med Wilma till dagis sen går jag ner till busskuren och väntar på nästa buss.
Flickvännen skickar ett mess om vi ska äta lunch tillsammans innan jag börjar mitt pass.
Under tiden vi pratar kommer en ambulans med blåljus och sirener farande.
Vi lägger på.
Då kommer 2 st brandbilar,brandchefen,polisen och ytterligare en ambulans.
Tänkte för mig själv måste vara någon stor olycka som har hänt.
Flickvännen kommer och hämtar upp mig då möter vi brandbilarna och brandchefen.
Tänkte jaha det kanske inte var så stor olycka eller då hann H-sands räddningstjänst först på plats.
Vi kommer körandes mot älandsbro och ser världens bilkö.
Massa räddningsbilar och personal.

Trafiken omdirigeras.
Då ser flickvännen att det är bussen som jag och Wilma åkte med bara nån timme innan.
Jag ser oxå det. Känner hur jag får rysningar efter ryggen,blir tjock i halsen.

Åkte sen på jobbet.
Flickvännen hade åkt förbi olyckan på vägen hem.
Hon frågade vart vi satt i bussen.
Wilma satt bakom busschaffören och jag på andra sidan.

Jag är glad att det var en sån dag som vi skulle kliva av på samma ställe och gå till dagis.
Tankarna finns där TÄNK OM.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=756565
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=756539
http://allehanda.se/avdelning/harnosand/31540

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 20 december 2009 01:12

Känns underbart att ha ett eget hem. Jag och barnen har fått till ett underbar hem med massor med värme och kärlek. Ångrar inte flytten. Barnen trivs i lägenheten. Dom trivs i skolan och har fått massor med ny/gamla vänner. 2010 kommer att ...

Av Susanne - 26 november 2009 20:59

Nu är det inte många dagar kvar. Lämna det gamla bakom mig och börja om på nytt. Jag ser fram emot det. Längtar massor till jag får bygga upp ett nytt hem tillsammans med barnen. Ska bli underbart att fortsätta den här resan som jag har börja...

Av Susanne - 12 november 2009 15:20

Finns inte så mycket tid längre att skriva här. Mitt liv har tagit en helomvändning. I början var jag rädd, men nu känner jag lugnet. Alla pusselbitar börjar att falla på plats. Allt som hitintills kommit i min väg har löst sig. Med hjälp a...

Av Susanne - 8 september 2009 17:38

Trevligt att d har hänt en del grejer här.   Nu kan jag t o m lösenordskydda dom dagböcker jag vill.   Känns hur super som helst.   Nu kommer d att hända en hel del grejer här.   Kommer att skriva mycket oftare än jag gjort tidigare....

Av Susanne - 2 juni 2009 09:40

Kände att d var dax att skriva här. Landade hemma i Sverige i lördags. Fick äran att följa med min brukare + 26 andra på en veckas resa till Alcudia som ligger på Mallorca. Vi åkte den 23/5 o kom hem 30/5. Var en stor upplevelse för mig eftersom jag ...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards