Alla inlägg under augusti 2008

Av Susanne - 29 augusti 2008 11:18

Vet att d var ett tag sen jag skrev.

Just nu vill jag bara skriva av mig.


Skakar när jag tänker på det.
Skänker en extra tanke till dom inblandade och anhöriga.


R.I.P Busschaffören

Min och Wilmas buss som vi åker med när jag ska jobba kväll var med om en svårt olycka i går.
Vi kliver på bussen 13.05 sen kliver vi av ca 13.15
Gick som vanligt med Wilma till dagis sen går jag ner till busskuren och väntar på nästa buss.
Flickvännen skickar ett mess om vi ska äta lunch tillsammans innan jag börjar mitt pass.
Under tiden vi pratar kommer en ambulans med blåljus och sirener farande.
Vi lägger på.
Då kommer 2 st brandbilar,brandchefen,polisen och ytterligare en ambulans.
Tänkte för mig själv måste vara någon stor olycka som har hänt.
Flickvännen kommer och hämtar upp mig då möter vi brandbilarna och brandchefen.
Tänkte jaha det kanske inte var så stor olycka eller då hann H-sands räddningstjänst först på plats.
Vi kommer körandes mot älandsbro och ser världens bilkö.
Massa räddningsbilar och personal.

Trafiken omdirigeras.
Då ser flickvännen att det är bussen som jag och Wilma åkte med bara nån timme innan.
Jag ser oxå det. Känner hur jag får rysningar efter ryggen,blir tjock i halsen.

Åkte sen på jobbet.
Flickvännen hade åkt förbi olyckan på vägen hem.
Hon frågade vart vi satt i bussen.
Wilma satt bakom busschaffören och jag på andra sidan.

Jag är glad att det var en sån dag som vi skulle kliva av på samma ställe och gå till dagis.
Tankarna finns där TÄNK OM.

http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=756565
http://www.st.nu/nyheter/lokalt.php?action=visa_artikel&id=756539
http://allehanda.se/avdelning/harnosand/31540

Av Susanne - 1 augusti 2008 12:16

Tänkte ta och plita ner några rader.=)

Trilla inte av stolen Sanna.:P

Jaha vad ska jag då berätta.

Besökt akuten 2 ggr denna sommar.

Ena gången i Härnösand och andra gången i S-vall.

Alla gånger slutade bra.

Vi har möblerat om inne och målat om i ett rum.

Blev jätte bra.

Införskaffade 2 nya möbler till sovrummet en byrå och ett skåp.

Har hunnit med stadsfesten som var i Härnösand.

Vi tittade på Brolle, Smalare än Thord, E.M.D kommer inte i håg dom andra.

Fick även besök den helgen från Munkedal.

Min underbara vän Virre och hennes flickvän Meela.

Stannade hela helgen.

Har ju fyllt år med.=)

Fick en 42 tum PLASMATV + hemmabiopaket av min älskling.=)

Nu är jag inne på den 18 dagen, hoppas att jag lyckas denna gång.

Ingen blir gladare än jag/vi.=)

Bettan åkte till Yran i onsdags så nu ska hon vara där till på söndag.

Snacka om att hon kommer att vara trött när hon kommer hem.


Orkar inte skriva mer nu.

Tappat intressent för att skriva här.

Finns så mkt annat att göra.


Kram till alla som vill ha en



Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards