Alla inlägg under februari 2009

Av Susanne - 23 februari 2009 14:56

Har suttit och kollat runt på olika bloggar.

Finns hur många som helst. :/

Klart ska den inte kosta något. =)

Den nya bloggen ska utvalda kunna läsa.


Så ni som läser den här bloggen kan väl vara snälla o ge mig några förslag på såna bloggar. =)


Skulle vara UNDERBART att ha en blogg där man kan skriva nästan vad man vill o ventilera sig. :P Kan ju behövas i bland.


Kram till alla som vill ha en



Av Susanne - 23 februari 2009 08:38

Vad ska man skriva tro.

Lite för trött i huvudet för att komma på något.

Tar verkligen på krafterna att vara sjuk så lång tid.

Först flunsan som höll sitt grepp om mig i 3 veckor.

ALDRIG MER SÄGER JAG BARA.

Tillbaka på jobbet o hinner jobba HELA 2 dagar så åker jag dit IGEN, men den här gången VINTERKRÄKSJUKAN.

ALDRIG MER SÄGER JAG BARA.


I fredags var d Jespers tur att råka ut för den hemska kräksjukan.

Wilma hon råkade ut för den i lördags.

Bara att vänta o se om vi åker dit igen. :/ Vilket jag INTE hoppas.

Man kan tydligen råka ut för den 3 ggr.



INKUBATIONSTIDEN är 12-48 timmar eller 3-5 dagar


Vinterkräksjukan är en mag-tarmsjukdom som orsakas av ett calicivirus. Denna magsjuka är extremt smittsam och kan via en enda person smitta ner en hel arbetsplats eller en förskola.


En droppe från kräkning eller avföring kan innehålla miljontals virus och smittdosen kan vara så låg som 10-100 viruspartiklar.

Vinterkräksjukan kan likna andra magsjukdomar.

Det som skiljer är det plötsliga insjuknandet.

Vinterkräksjukan börjar ofta mycket hastigt med kräkningar, diarréer och magsmärtor.

Dessa pågår i ett till tre dygn.


Efter att ha haft sjukdom kan man ha ett visst kortvarigt skydd, immunitet, men man kan bli sjuk flera gånger.

Smittade personer kan sprida smittan upp till 2 dygn, i bland längre efter att d tillfrisknat.

Sjukdomen är mest aktuell mellan november och april, med en topp i januari-mars, därav namnet vinterkräksjukan.


Ja, vad säger man.


I fredags tittade vi på Let´s Dance, man har blivit som beroende av att titta på d.

Tror i alla fall att d kommer att stå mellan Laila o Morgan.


I lördags tittade vi på melodifestivalen.

Ska bli mkt intressant  o se om jag kommer att vara stolt över att vara svensk eller skämmas när d är dags för Eurovision Contest. :P


I går var d äventyrsdag.


Nu ork jag int skriv mer.


Kram till alla som vill ha en

Av Susanne - 20 februari 2009 20:44

Kan inte nå dig på något annat sätt än genom min egen blogg.

Men har tagit till mig informationen som du delgett mig.

Är fortfarande i valet o kvalet var min andra blogg ska vara...

Finns ju en hel del att välja på.

Egentligen är d väldigt tråkigt att man måste lösenordsskydda d man skriver, för alla har yttranderätt.

För saker och ting ska inte alltid behöva kommenteras på ett eller annat sätt.


Annars ja vad ska jag säga.

Finns bara ett ord som passar in VINTERKRÄKSJUKAN.


Kram till alla som vill ha en 


Av Susanne - 19 februari 2009 14:58

*Hihihihihihihihihihi*


* Paketerat kläder o skickat i väg vinnarmail

Fick en rejäl summa för kläderna som jag lagt ut.*KUUUUUL*


* Barnen har tittat i H&M Rowells

Dom fick pricka av vad dom vill ha i sommarkläder. =)

Väldigt snygga o coola kläder har dom valt alla 3.

Så nu ska d beställas.

Tänkte d är lika bra när jag får 10% rabatt på kläderna sen fick man även köpa max 2 par shorts grymt snygga för 29.50:-/st ord.pris 98:-


Sen planeras d för fullt inför festen på lördag.


Känns lite lyxigt att jag är ledig i helgen, men d har sina orsaker d med. :P

Lika bra att jag skriver d att d är inte för festen på lördag.

Annars blir d säkert en massa prat.


Kallt var d i morse -23


Marie Hoppas du får kul i helgen. :P ;)


Plikten kallar.


Kram till alla som vill ha en





Av Susanne - 18 februari 2009 16:05

Har fyllt på lite datum i bloggen 10:e, 11:e o 16:e. =)


Funderar annars på att skaffa en till blogg där man kan skriva lite mer.

Finns vissa ögon här.

Känner att d skulle vara bra att ha en sida som man kan ventilera sig på.

Du som vill följa den andra bloggen kan skicka en kommentar så löser d sig.


Annars ja vad ska jag säga.

Låg i influensan i 3 veckor.

Kan lova att d var dryyygt.

Jobbade en dag sen var jag ledig i helgen.

På fredagkväll åkte Basse på magsjuka. =/

Så less på magsjuka o flunsan som cirkulerar.

Tänkte att jag klarar mig nog eftersom jag åt en del pepparkorn.


Åkte o jobbade i måndags.

På kvällen mådde inte magen bra.

Sa direkt att d är magsjuka på G.

Rätt fick jag.

På måndagkväll var d min tur att känna av magsjuka. =/

Kan säga såhär har aldrig varit med om värre magsjuka.

F*n jobbigt att kräkas en gång i halvtimmen.

Kräkas i 12 timmar är ingen höjdare, om d bara vore d oxå.


I natt var d hjärtats tur så nu är d bara hålla tummarna att inte Jeppe o Wilma åker dit.


Jag känner mig lite piggare, men har ont i magmusklerna o slö i kroppen.


Får hoppas att vi alla är frisk till på lördag för då är d 30-års PARTY.

Synd att Wilma inte är hemma då, men d ordnar sig när hon kommer hem.


Orkar inte sitta här mer.


Kram alla som vill ha en


Av Susanne - 14 februari 2009 13:36

Önskar alla en underbar Alla Hjärtans Dag.


Kram till alla som vill ha en

Av Susanne - 13 februari 2009 13:58

Lyssna på den:


Min Bön - Peter Jöback, Sarah Dawn Finer

http://www.youtube.com/watch?v=CstV7P_wEH4


Kram till alla som vill ha en

Av Susanne - 9 februari 2009 11:57

Alltså vilken röst o vilken text.


Precis som sången "För att du finns" den gick oxå rakt in i hjärtat.


Du får inte - Sonja Aldén


http://www.youtube.com/watch?v=QXUFKlzhpzU


Du får inte knacka på min dörr
om du inte är beredd och komma in
du får inte göra om mitt namn
och börja kalla mig för din.
Du får inte vandra på min väg
utan att visa mig ditt mål
och inte stjäla av min godhet
för att fylla upp ditt hål.

Och du får inte riva mina murar
som jag omsorgsfullt har byggt
om du inte skyddar mina drömmar
så att jag kan somna tryggt.

Och du får inte ha mig som en dröm
när jag vill va' din verklighet
du får inte säga att du hoppas
om du inte tror du vet.

Men du får ta den tid du behöver
för att förstå vad det är du vill
du får be en bön att tiden
du behöver räcker till.
Och du får samla dina tankar
så att två själar kan få ro
och så att allting som vi lovade
oss själva kan få gro

Och du får inte andas på min panna
inte få mig falla mer
om du inte sen kan stå för
all den oreda du ger.
Och du får inte röra vid mitt hjärta
som om allt var uppenbart
när jag önskar inget hellre,
Än att du gör allt emot mig snart.

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards