Direktlänk till inlägg 23 februari 2009

Rubrik, bra fråga

Av Susanne - 23 februari 2009 08:38

Vad ska man skriva tro.

Lite för trött i huvudet för att komma på något.

Tar verkligen på krafterna att vara sjuk så lång tid.

Först flunsan som höll sitt grepp om mig i 3 veckor.

ALDRIG MER SÄGER JAG BARA.

Tillbaka på jobbet o hinner jobba HELA 2 dagar så åker jag dit IGEN, men den här gången VINTERKRÄKSJUKAN.

ALDRIG MER SÄGER JAG BARA.


I fredags var d Jespers tur att råka ut för den hemska kräksjukan.

Wilma hon råkade ut för den i lördags.

Bara att vänta o se om vi åker dit igen. :/ Vilket jag INTE hoppas.

Man kan tydligen råka ut för den 3 ggr.



INKUBATIONSTIDEN är 12-48 timmar eller 3-5 dagar


Vinterkräksjukan är en mag-tarmsjukdom som orsakas av ett calicivirus. Denna magsjuka är extremt smittsam och kan via en enda person smitta ner en hel arbetsplats eller en förskola.


En droppe från kräkning eller avföring kan innehålla miljontals virus och smittdosen kan vara så låg som 10-100 viruspartiklar.

Vinterkräksjukan kan likna andra magsjukdomar.

Det som skiljer är det plötsliga insjuknandet.

Vinterkräksjukan börjar ofta mycket hastigt med kräkningar, diarréer och magsmärtor.

Dessa pågår i ett till tre dygn.


Efter att ha haft sjukdom kan man ha ett visst kortvarigt skydd, immunitet, men man kan bli sjuk flera gånger.

Smittade personer kan sprida smittan upp till 2 dygn, i bland längre efter att d tillfrisknat.

Sjukdomen är mest aktuell mellan november och april, med en topp i januari-mars, därav namnet vinterkräksjukan.


Ja, vad säger man.


I fredags tittade vi på Let´s Dance, man har blivit som beroende av att titta på d.

Tror i alla fall att d kommer att stå mellan Laila o Morgan.


I lördags tittade vi på melodifestivalen.

Ska bli mkt intressant  o se om jag kommer att vara stolt över att vara svensk eller skämmas när d är dags för Eurovision Contest. :P


I går var d äventyrsdag.


Nu ork jag int skriv mer.


Kram till alla som vill ha en

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Susanne - 20 december 2009 01:12

Känns underbart att ha ett eget hem. Jag och barnen har fått till ett underbar hem med massor med värme och kärlek. Ångrar inte flytten. Barnen trivs i lägenheten. Dom trivs i skolan och har fått massor med ny/gamla vänner. 2010 kommer att ...

Av Susanne - 26 november 2009 20:59

Nu är det inte många dagar kvar. Lämna det gamla bakom mig och börja om på nytt. Jag ser fram emot det. Längtar massor till jag får bygga upp ett nytt hem tillsammans med barnen. Ska bli underbart att fortsätta den här resan som jag har börja...

Av Susanne - 12 november 2009 15:20

Finns inte så mycket tid längre att skriva här. Mitt liv har tagit en helomvändning. I början var jag rädd, men nu känner jag lugnet. Alla pusselbitar börjar att falla på plats. Allt som hitintills kommit i min väg har löst sig. Med hjälp a...

Av Susanne - 8 september 2009 17:38

Trevligt att d har hänt en del grejer här.   Nu kan jag t o m lösenordskydda dom dagböcker jag vill.   Känns hur super som helst.   Nu kommer d att hända en hel del grejer här.   Kommer att skriva mycket oftare än jag gjort tidigare....

Av Susanne - 2 juni 2009 09:40

Kände att d var dax att skriva här. Landade hemma i Sverige i lördags. Fick äran att följa med min brukare + 26 andra på en veckas resa till Alcudia som ligger på Mallorca. Vi åkte den 23/5 o kom hem 30/5. Var en stor upplevelse för mig eftersom jag ...

Presentation

Omröstning

Hur känner du mig?
 Vän
 Vän till vän till
 Känner inte alls

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards